söndag 9 oktober 2011

Imorgon börjar det...

Jag har nu gjort min sista arbetsdag på min gamla arbetsplats. I morgon börjar det nya. Först ett besök på arbetsförmedlingen och därefter ska jag skriva affärsplan. Eftersom jag har fått låna mina föräldrars terrier en vecka får jag lov att jobba hemifrån. Annars är planen att sitta så mycket som möjligt på bibliotek, fik och dylikt. Jag vill ju inte bli en enstöring. Ringo- det är vad vi kallar terriern- får bli min första kollega som egen företagare.

Helgen har spenderats i mitt barndomshem, dit pappa har flyttat tillbaka efter nästan tio år. Det kändes ganska märkligt, men också trivsamt. Huset är slitet, men välbekant. Kroppen minns fortfarande exakt hur långa trappstegen är och var lysknapparna är placerade. Jag ägnade en förmiddag åt att städa för att det skulle bli lite mer beboligt. Sedan tog vi Ringo med oss tillbaka till civilisationen.


I kväll känner jag en blandning av bävan och förväntan. I morgon är det upp till bevis. Dags att uppfylla lite drömmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar