torsdag 27 oktober 2011

Tillbaka på SLU

Idag provade jag att arbeta från Ultunabiblioteket. Det gick sådär. Det var kallt och dessutom fullt av skräniga studenter som gjorde grupparbeten. Dessutom hade jag en obehaglig känsla av att inte höra dit. Ungefär som om jag gått tillbaka till min gamla högstadieskola och någon hade frågat vad jag hade där att göra. De har dock en hel del tidningar att erbjuda så jag kommer nog att komma tillbaka med jämna mellanrum.

Halvnöjd i Ultunabiblioteket


Ett annat plus var att jag kunde fika med min vän som jobbar på ekonomiinstitutionen. Där mötte jag även några gamla lärare och lite folk jag inte kände igen sedan tidigare. Det är besvärligt att förklara vad jag gör. Så mycket enklare det var att bara säga att man jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar